Jag hade egentligen inte tänkt åka på session ikväll, hade ett jobbmöte på kvällen som jag misstänkte skulle hålla på för länge. Men fiolen var med (för en annan grej tidigare) och när jag begav mig mot centralen såg jag att det tåg jag tänkte ta var inställt. Så då fortsatte jag till Gamla stan, hann vara med och spela ca 45 minuter innan det var dags att röra sig hemåt. Bättre än inget, tänkte jag.
Det var bra gung, ett par helt nya ansikten (åtminstone för mig). Men var det bättre än inget? Jag kände mig inte riktigt nöjd när jag gick därifrån! Fortfarande rejält spelsugen plockade jag fram fiolen och stod och knäppte lite medan jag väntade på perrongen. Tänk om vi hade varit fler, då skulle vi kunna fortsätta med session på tåget hela vägen hem.
Hur många låtar behöver man spela innan man är nöjd? En till…